Bakos László

• Vízterület: Gyomai Sirató-holtág
  • Halfaj: Harcsa
  • Fogott hal adatai: 82 kg / 230 cm

Fogási körülmények: Nem célzatosan harcsára indultam horgászni azon a szeptemberi vasárnap délutánon. Feleségemmel a holtág szivattyú felöli végében horgonyoztunk le a saját magunk készítette úszóstégünkkel, ahol egy pontyos szerelék és egy klasszikus úszós végsúlyos ragadozós készség került a vízbe. Utóbbin inkább süllőre, csukára felkínált 8-10 centis kárász szolgált élőhalas csaliként, amely a fenék felett 10-15 centiméterre körözött.

A határozott kapás 17 órakor érkezett és akasztás után tüstént éreztem, most aztán egy igazán nagy hallal van dolgom. Rengeteg zsinórt lehúzott, ezért eloldottam az úszóstéget, amit vontatni kezdett. Mintegy 250 méterre távolodtunk el a kikötési helytől, mire végre feljött és megláthattam milyen hatalmas hal van a horgomon. A méretéhez és a felszerelésemhez viszonyítva hamar, körülbelül egy óra fárasztás után adta meg magát, amit a hőségnek és a meleg, algás víz kicsi oxigéntartalmának tulajdonítok.

Az óriás sikeres kifárasztása után azonban nem tudtunk mit kezdeni a nagy hallal, mert ekkora fogás kivételére semmilyen eszközzel nem rendelkeztünk és egyedül nem is tudtuk volna felhúzni az úszóstégünkre. Vasárnap késő délután lévén már a telkek, nyaralók elnéptelenedtek, nem nagyon számíthattunk segítségre, ezért a halat visszavontattuk saját telkünkhöz. Ekkor a semmiből három fiatalember bukkant elő evezve, akikkel közös erővel ki tudtuk emelni az irdatlan nagy harcsát. Ezúton is köszönöm nekik a segítséget.

Küldjön Ön is beszámolót szép fogásairól és nyerjen területi jegyet 2021. évre! (részletekért kattintson IDE)