Dohányos Pál

• Vízterület: Kettős-Körös, Köröstarcsa
  • Halfaj: Harcsa
  • Fogott hal adatai: 15-20 kg (becsült) / 128 cm

Fogási körülmények: Édesapámmal kuttyogtatni indultunk Köröstarcsára a Kettős Körösre. A vízállás értékekről tájékozódva áradó vízre számítottunk.  Reggel 6 óra tájban, mikor megérkeztünk, a víz valóban zavaros volt, de úgy ítéltük meg, ez pont jó. Mikor kifordultunk a kikötőből, picit gyorsnak találtuk a vizet. Először egy szűkebb részt próbáltunk vallatni, majd mivel ezeken a részeken túl gyorsnak találtuk a vizet, így egy szélesebb, lassúbb részre mentünk, ahol már ideálisabbak voltak a körülmények.  Már kb. 3 órája ütöttük a vizet és egyetlen kapásunk volt, ami nem lett meg. 9 órakor azonban 3 jól sikerült ütés után faternak egy gyönyörű kapása volt. A bevágást követően a bot benne maradt az akasztásban, így azonnal láttam, hogy komolyabb hallal van dolgunk. Felhajtottam a motort és felhúztam a radtartót, hogy fater zavartalanul tudja fárasztani a halat. Igen erős volt a hal, a 200 grammos botot karikába hajlította és tört volna a fenék felé. Kb. 4-5 perces fárasztás után feljött, ekkor a fejére koppintottam, ettől újra megiramodott, de már kevés ereje volt, így hamar vége lett a kitörésnek. Felhúztam a kesztyűt, megragadtam, majd behúztam a csónakba. Faternak eddig ez a legnagyobb hala, így hatalmas volt az öröm. Kiakasztottuk a horgot, majd készítettünk pár fotót. A hal 128 cm hosszú volt, de mivel a súlyméréssel nem akartuk kínozni, így pontos súlyt nem tudok mondani, olyan  15-20 kg közé saccoltuk. A gyors fotózást követően a hal visszakerült éltető elemébe. Reméljük még összefutunk vele!