Fogási beszámoló / Berta Péter / Csuka / 10,10 kg / Kákafoki-holtág

Fogási beszámoló

Berta Péter

• Fogás ideje: 2017.04.30.
  • Vízterület: Kákafoki-holtág
  • Halfaj: Csuka
  • Fogott hal adatai: 10,10 kg
  • Fogási körülmények:

Gyerekkorom óta horgászom. Édesapám „fertőzött” meg ezzel a fantasztikus hobbival, sporttal. Egy ismerősöm hívott meg horgászni engem és testvéremet – aki szintén hódol e hobbinak – Kákafokra a nyaralójába a hosszú hétvégére.

Ez a vízparti nyaraló az arborétum mögötti soron található, ahol szemben rengeteg nagy fa lombkoronája hajlik be a víz felszíne fölé. (pergető horgászok Mekkája) 🙂

Én, elsősorban ragadozó halakra horgászom több éve, de a pergetési módszerrel komolyabban csak két éve kezdtem el foglalkozni. Rögtön kiszemeltem magamnak a szembe lévő partszakaszt, szerencsére egy csónak adott volt, így nem húztam az időt, betettem a pergető botomat, és a táskámat és irány a túlsó part.

Testvérem jött be velem aki szintén pergetett, bár Ő inkább a bojlizás híve, de mivel annyira csábító volt a túlparti rész, mondta, hogy adjak neki is egy botot. A nyaralótól kb.  200 métert feljebb eveztünk és olyan 4 méterre a parttól elkezdtünk dobálni miközben az áramlat szépen lassan vitte a csónakot párhuzamosan a parttal.

Megközelítőleg egy 40 perces eredménytelen dobálás után, éreztem egy határozott erős koppintást, amire azonnal bevágtam. Egy nagy fehéres, sárgás foltra lettünk figyelmesek, majd erőteljes húzás és fejrázás következett, majd megmutatta magát, Még most is kiráz a hideg amikor elkezdett felén úszni.

– Úristen, hatalmas csuka! – kiabáltam fel bátyámnak.

Olyan 10 perces csónakforgatós fárasztás után beemeltük a csónakba, majd azonnal visszaeveztünk a nyaralóhoz, ahol többen összegyűltek, és várták, hogy partot érjünk. A halat gyorsan beleraktuk egy pontybölcsőbe, öntöttünk alá vizet, majd gyorsan kíméletesen lemérlegeltük.

Mindenki ledöbbent. Egy igazi szörny volt! A tökéletes ragadozó! Gyönyörű mintázattal, borotva éles fogakkal.

Súlya 10,10 kg. Hosszát és kerületét nem mértem meg, mert igyekeztem minél előbb visszaengedni! Megközelítőleg 110 cm, ami a kerületét illeti, az én combom 52 cm. Ez a csuka szemmel láthatóan vastagabb volt mint a combom.

A csali az egy Savage Gear Cannibal Shad 10 cm-es Perch színű plasztik volt. Azt hiszem életem egyik, legnagyobb élményét okozta nekem ez a hal, ezért cserébe vissza kapta a szabadságát!

Küldjön be Ön is beszámolót szép fogásairól és nyerjen területi jegyet 2018. évre! (részletekért kattintson IDE)