Fogási beszámoló / Dohányos Pál / Domolykó / 1,5 kg / Sebes-Körös

• Halfaj: Domolykó
  • Fogott hal adatai: 1,5 kg / 46 cm
  • Fogási körülmények:

2018.01.27-én mivel szinte minden holtág befagyott, Aleksza Dávid barátommal úgy döntöttünk a Sebes-Körös fokközi híd és Körösladány közötti szakaszát vesszük célba. Mivel szinte 95%-ban csak pergetünk így most is egy jó kis pergetős napnak néztünk elébe.

Reggel fél 8 körül érkeztünk meg a hídhoz, majd egy gyors terepfelmérés után már dobáltunk is. Pár helyet végigdobálva barátom egy méret forma csukával kezdte meg a napot,  majd kb. 2 óra eseménytelen dobálás következett. Egy ígéretes akadót kinézve mivel célhalunk leginkább  a csuka és a süllő volt egy 7 centis gumival próbáltam becsapni a ragadozókat. Egy elég finom 8-22 gramm dobósúlyú bottal és 2500-as méretű orsóval és 0,10 es nanofillal dobáltam. Az akadó mellett vezettem a csalit amikor egy erős, egyértelmű rávágást kaptam, majd megkezdődött a fárasztás, először mikor megláttuk a hal körvonalait azt hittük balin, majd mikor a hal feljött akkor nagyon meglepődtem, egy számomra hatalmas méretű domolykó volt az.

Barátom gyorsan szétnyitotta a merítőt és megmerítette a halat. 46 cm-es gyönyörű öreg domolykót sikerült fognom aminek nagyon örültem. Sokszor próbálunk kimondottan domolykóra pergetni a Sebes körös felső szakaszán, és más folyószakaszokon is, illetve néha legyezek is, de ekkora példányt eddig még nem sikerült becsapnom. A hal hosszát megmértem majd visszakerült éltető elemébe. Súlyát kb. másfél kilóra saccoltuk. Remélem még valamikor összefutok vele. Kb. 10 -12 éve pergetek, de nagyon nagy élmény volt, és régóta vágytam egy ilyen méretű domira.

Küldjön be Ön is beszámolót szép fogásairól és nyerjen területi jegyet 2019. évre! (részletekért kattintson IDE)